Nog 2 weekjes!

24 juni 2013 - Spijkenisse, Nederland

Een jaar geleden leerde ik één van mijn inmiddels beste vrienden kennen, Jarah. Al snel kwamen we erachter dat we allebei een passie hebben voor reizen en hier is ons idee om te gaan backpacken door Europa begonnen. Inmiddels is het aftellen begonnen en over iets minder dan 2 weken gaan we samen met onze backpacks Europa ontdekken.

Ons avontuur zal beginnen in de oudste stad van Zwitserland genaamd Chur. We kwamen er al snel achter dat overnachten in deze stad niet echt past binnen ons studentenbudget maar hier vonden we een oplossing voor. We hopen hier namelijk een bank te vinden om op te slapen. Het lijkt ons een leuke ervaring om een keer deel uit te maken van de zogeheten 'couchsurf-community' en op deze manier kennis te maken met de lokale bevolking.

Na een nachtje Chur zullen we met een panoramatrein verder reizen naar Tirano in Italië en vanuit hier zullen we wat steden in Italië gaan bekijken. Verder hebben we eigenlijk nog vrij weinig gepland. Kroatië en Bosnië Herzegovina staan sowieso op ons lijstje maar wie weet waar we nog meer terecht komen...

Via deze blog kan iedereen onze reis volgen maar we doen dit natuurlijk stiekem ook omdat het ons super leuk lijkt om dit over 50 jaar terug te lezen!

J&J