Split

14 juli 2013 - Split, Kroatië

Inmiddels aangekomen in Split, na een lange rit in een nachttrein, hebben we alweer veel mee gemaakt. Na Slovenie zijn we richting Porec in Kroatie gegaan, om onze Hollandse vrienden, Leon en Matthijs, op te zoeken. Na een nachtje in hun tent hebben we gister een bootje gehuurd en zijn een stukje gaan varen. Hier hebben we twee dolfijnen gezien, wat heel bijzonder schijnt te zijn.

Na Porec hebben we een lange reis naar Split gemaakt. Van 10 tot half 12 hebben we een tussenstop gemaakt in een eng afgelegen dorp. Hier hebben we samen met een treingenoot wat tijd doorgebracht om vervolgens de nachttrein naar Split te nemen. Hier kwamen we vanmorgen om half 7 aan en werden vrijwel direct door een local aangesproken of we in haar huis wilde slapen. Ze vroeg een nogal hoge prijs maar er is op dit moment een groot festival in Split dus alle accomodatie zit vol. Na een beetje afdingen zitten we nu in onze privekamer in een klein Kroatisch huisje, bij aan het komen van een lange reis.