Sarajevo

16 juli 2013 - Kanton Sarajevo, Bosnië en Herzegovina

Proberend ons zo min mogelijk te irriteren aan de ratelende vrouw in de trein, die ons wel heel leuk vind, rijden we langzaam richting Sarajevo. De mooie momenten in Split laten we achter ons om morgen de natuur van Bosnie te bekijken.

Nadat we eergister een beetje hadden uitgerust van de nachttrein zijn we gaan rond struinen in Split. We besloten de volgende dag een boottocht te reserveren langs mooie plekken vlakbij de stad. De 115 euro die we hier per persoon voor moesten betalen was even slikken maar het was het zeker waard.

Na een gezellige avond met wat bekende uit Nederland, bedankt Tim & Jeroen, stonden we om kwart voor 9 op de boulevard. Na nog geen uur op het water zie ik in de verte wat dolfijnen springen. Na mijn enthousiaste gegil stond iedereen snel op om samen de dolfijnen te spotten. De dolfijnen kwamen heel dichtbij en zwommen vrolijk naast en onder onze boot door, die inmiddels langzamer was gaan varen. De dolfijnen waren in een bijzonder grote groep, dus we hadden weer heel veel geluk gehad.

De speedboot vaarde na de dolfijnen naar de blue cave. Een paar meter voordat we de grot ingingen moesten we overstappen naar een kleinere boot. Met onze armen en hoofden naar beneden gingen we de cave in. In deze kleine cave stond water dat helder blauw verlicht werd door de zon. We hebben geprobeerd foto's te maken maar deze prachtige plek was gewoon niet vast te leggen.

De volgende grot waar we weer met onze grote speedboot in konden werd verlicht door een gat aan de bovenkant, waar de zonnestralen door naar binnen kwamen. Met onze duikbrillen hebben we hier even gezwommen om hierna door te varen naar een laguna 5 minuten verderop. In dit heldere blauwe water hebben we zeker een uur gezwommen.

Nadat we deze prachtige plek achter ons hadden gelaten hebben we nog 2 dorpjes bezocht, om vervolgens weer om half 8 in Split aan te komen.

Na een frisse douche hebben we nog even genoten van de gezelligheid aan de boulevard in Split en rond half 12 zijn we gaan slapen om uit te rusten van een mooie warme dag op het water.

1. Jenny:
    17 juli 2013
    Ik weet inmiddels dat je de woorden reizen en rijden niet kan combineren.
  2. Kitty:
    17 juli 2013
    Klinkt allemaal weer geweldig.