Spijkenisse

21 juli 2013 - Spijkenisse, Nederland

Na een reis van 26 uur zijn we vanmiddag weer aangekomen in Nederland. Op het station van Sarajevo werden we een paar dagen terug aangesproken door een jonge vrouw die enthousiast vertelde over haar gasthuis, vlakbij het oude centrum van Sarajevo. Nadat ze ons vertelde dat we maar 10 euro per persoon per nacht hoefden te betalen, voor een privékamer, besloten we bij haar vader in de auto te stappen om het huis te gaan bekijken. We waren gelijk verkocht en besloten te blijven.

Nadat we ons even hadden opgefrist besloten we richting het oude centrum te lopen om alvast een indruk te krijgen van de stad. Onze verwachtingen over de stad waren geheel onterecht want de stad was erg netjes en levendig. Dit laatste kwam omdat een groot deel van de stad Moslims is en momenteel de ramadan bezig is, na zonsondergang is de bevolking daarom extra aanwezig.

Ongeveer een uur nadat we in de stad hadden gelopen besloten we weer terug te gaan naar onze kamer. Helaas hadden we op de heen weg niet goed opgelet en we hadden geen adres of telefoonnummer. Daar liepen we dus in een donkere onbekende stad, opzoek naar onze slaapplaats. We besloten een taxi te nemen en vonden uiteindelijk ons huis weer en konden we in ons warme bed kruipen.

De volgende dag wilde we naar Sutjeska, een nationaal park iets meer dan 2 uur van Sarajevo vandaan. Uiteindelijk besloten we toch onze plannen te wijzigen en gingen een raftingtrip voor de volgende dag regelen. In de middag vonden we het tijd om ons te laten verwennen en gingen we langs bij een spa voor een ontspannen massage. Deze massage was na het dragen van onze zware backpacks heel erg welkom.

Onze gastvader Mickey raadden ons aan om die avond het traditionele eten Cevapi te proberen dus gingen wij opzoek naar een restaurantje in de buurt. De maaltijd bestond uit een stuk brood met vlees dat gegeten wordt met yoghurt.

1. Ingrid:
    21 juli 2013
    Fijn dat jullie genoten hebben van dit avontuur, dit pakt niemand meer van je af. Ook goed dat je weer veilig onder moeders vleugels bent..